Handel

  • Właściciele sieci handlowych w całej Europie zmagają się z niespotykaną liczbą nieobsadzonych stanowisk oraz malejącym stażem pracy. Polscy pracodawcy wyliczyli, że w handlu brakuje ok. 200 tys. pracowników, ale sieci borykają się również z wysoką rotacją personelu, szczególnie na pierwszej linii. Czytaj więcej »

  • MediaMarkt otwiera nowe sklepy w Polsce!

    Czwartek, 27 czerwca 2024

    Znana sieć z elektroniką użytkową MediaMarkt już 27 czerwca otwiera dwa nowe sklepy - w Rumi oraz Lesznie. Po raz pierwszy w Polsce pojawi się zupełnie nowy format sklepów - Xpress znany już i ceniony w Europie. W tym roku odświeżono również 10 sklepów, a na horyzoncie widać już następne otwarcia i renowacje. W ostatnich miesiącach marka wystartowała także z nową platformą... Czytaj więcej »

  • Ryzyka w handlu detalicznym

    Czwartek, 27 czerwca 2024

    Handel detaliczny należy do jednej z branż, którą bardzo szybko dotykają wszelkie perturbacje rynkowe – od ograniczeń w handlu, poprzez restrykcje znane z pandemii, aż po inflację czy zmieniające się upodobania konsumentów, a nawet poziom strat i kradzieży. To wszystko realne ryzyka, które potencjalnie mogą zagrozić naszemu biznesowi, jeśli w porę się na nie przygotujemy.... Czytaj więcej »

  • Według najnowszych badań Kantar – międzynarodowej agencji badawczej – aż 94% polskich internautów robiących zakupy online wybiera Paczkomat® InPost jako formę dostawy, a 85% jako formę wysyłki. Ponadto 82% badanych uznaje Paczkomat® InPost za najbardziej ekologiczny sposób dostaw. InPost jest też najlepiej rozpoznawalną marką dostarczającą przesyłki – otrzymał aż 98%... Czytaj więcej »

  • Co czeka handel w drugiej połowie roku?

    Poniedziałek, 24 czerwca 2024

    Salesforce opracował nowe prognozy dotyczące zakupów świątecznych w 2024 roku. Pokazują one, że kupujących i sprzedawców czeka sezon pełen wyzwań. Jednym z głównych zagrożeń z perspektywy sprzedawców będzie coraz większa ekspansja chińskich aplikacji zakupowych, o których ostatnio głośno było także w Polsce. Czytaj więcej »

  • Panattoni rusza z nową inwestycją

    Poniedziałek, 24 czerwca 2024

    Panattoni ruszyło z budową nowej inwestycji na Pomorzu Zachodnim. Panattoni Park Szczecin V osiągnie 30 000 m kw. i zyskał już pierwszego najemcę – 8 600 m kw. wynajęła firma z branży horeca. Czytaj więcej »

  • Branża retail jest nieustająco wystawiana na próbę. I nie chodzi tu tylko o globalne wydarzenia, które od czterech lat testują elastyczność i możliwości adaptacyjne polskich sprzedawców. To codzienne wyzwania związane ze stale zmieniającymi się nawykami konsumentów, pogonią za modnym portfolio produktów, optymalizacją procesów, gromadzeniem danych czy poszukiwaniem coraz to... Czytaj więcej »

  • Polska jest najszybciej rozwijającym się rynkiem e-commerce w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim najszybciej rosnącym w całej Europie. Zamierza na tym skorzystać Grupa Allegro, która w Polsce ma już blisko 15 mln aktywnych kupujących i stopniowo kontynuuje międzynarodową ekspansję: w Słowacji z sukcesem wystartowała w marcu platforma Allegro.sk, debiutując niecały rok... Czytaj więcej »

  • System kaucyjny w Polsce - poradnik prawny

    Poniedziałek, 10 czerwca 2024

    System kaucyjny w Polsce, którego wprowadzenie zapowiedziano na 1 stycznia 2025 r., wzbudził wiele dyskusji i sporów odnośnie jego funkcjonowania. Najwięcej zastrzeżeń zastrzeżeń zgłaszali przedsiębiorcy z branży FMCG, bowiem to ich zmiany dotkną najbardziej. Po wielu konsultacjach Ministerstwo Klimatu i Środowiska zapowiedziało poprawki i przygotowało nowy projekt przepisów,... Czytaj więcej »

  • Sfinks Polska, właściciel sieci SPHINX, Chłopskie Jadło, The Burgers czy Piwiarnia, rozpoczyna ofensywę w celu zachęcenia osób prowadzących własne restauracje do przejścia na koncept SPHINX. Doświadczenia restauracyjnej grupy pokazują, że takie przekształcenie pozwala na zwiększenie obrotów lokalu nawet o 185%. Sfinks zaplanował też na ten rok rozwój sieci poprzez otwieranie... Czytaj więcej »

  • Tak, jak i w innych obszarach, tak i w handlu generacja Z robi całkowitą rewolucję w podejściu do robienia zakupów. Centra handlowe obserwują zmiany generacyjne w swojej klienteli – są rodziny z dziećmi, licealiści, seniorzy, ale brakuje studentów, czy szerzej – młodych dorosłych. Manufaktura w Łodzi postanowiła sprawdzić, czy nowoczesne centrum handlowo-rozrywkowe może... Czytaj więcej »

  • Niemal każdy producent, praktycznie w każdej branży, musi się mierzyć z ogromną konkurencją. Niezależnie od tego czy produkuje produkty spożywcze, odzież, obuwie albo towary luksusowe musi sprostać nie tylko presji cenowej stawianej przez sieci handlowe[1]. Dużym wyzwaniem z perspektywy producenta jest samo podjęcie współpracy z marketami[2]. Co zatem należy zrobić, aby nasze... Czytaj więcej »

  • Ubezpieczenia w centrach handlowych

    Środa, 05 czerwca 2024

    Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) podnosi kwestie ubezpieczenia w centrach handlowych. Ubezpieczenie ma fundamentalne znaczenie w przypadku pożaru czy zniszczenia, które uniemożliwiałoby handel najemcom lub wpłynęłoby na utratę ich majątku. Ubezpieczenie majątkowe może i powinno obejmować swoim zakresem obiekt, czyli nieruchomość jako całość. Zawiera je... Czytaj więcej »

  • MediaMarkt po raz kolejny zdobył tytuł Gwiazda Jakości Obsługi, tym razem w ramach XVII edycji Polskiego Programu Jakości Obsługi. Nagroda została przyznana w wyniku badania konsumentów, którzy wysoko ocenili poziom usług, doradztwa i obsługi w sklepach MediaMarkt w minionym roku. Czytaj więcej »

  • BNP Paribas Real Estate Poland przygotował raport „Rynek nowoczesnego handlu w Polsce”, w którym poddaje analizie rynek handlowy za I kwartał 2024 roku. Nadal najpopularniejszym oddawanym i budowanym formatem są parki handlowe, które cieszą się dużym zainteresowaniem inwestorów. Na polskim rynku handlowym pojawiają się kolejne debiuty, a także rozwiązania wykorzystujące... Czytaj więcej »

  • Panattoni rozpoczyna spekulacyjnie budowę nowego obiektu w województwie łódzkim. Projekt o docelowej powierzchni blisko 30 000 m kw. zlokalizowany jest w strategicznym punkcie centralnej Polski, zapewniając doskonałe warunki dla operacji logistycznych oraz dystrybucyjnych na skalę krajową i międzynarodową. Czytaj więcej »

  • Franczyza kontra dyskonty

    Środa, 15 maja 2024

    Wszystko wskazuje na to, że zrzeszony w sieciach franczyzowych handel tradycyjny poradzi sobie także z dyskontami. Jak będzie z hipermarketami… A jak to uczyni? Czytaj więcej »

  • Współczesny klient lubi mieć wybór i chętnie z niego korzysta. I nie chodzi tylko o różnorodność towarów. Jak pokazuje raport „Łańcuch dostaw omnichannel. Tworzenie harmonijnych doświadczeń klienta”, opracowany przez FM Logistic, jako konsumenci chcemy wybierać też w którym kanale sprzedaży będziemy realizować poszczególne etapy procesu zakupowego. Ostatecznie więc... Czytaj więcej »

  • Wraz z rozwojem sektora handlu detalicznego w Polsce, coraz większą wagę przywiązuje się do skutecznych strategii zarządzania asortymentem oraz utrzymania wysokiej jakości produktów. W tym kontekście niezwykle istotną rolę odgrywają urządzenia chłodnicze i mroźnicze, które nie tylko zapewniają odpowiednie warunki przechowywania, ale także mają istotny wpływ na prezentację i... Czytaj więcej »

  • Letnie biesiady już na stałe wpisały się w sposób spędzania czasu na świeżym powietrzu. Posiłki w plenerze smakują najlepiej, a oferta grillowa i piknikowa jest niezmiennie bogata. Na jakie produkty warto postawić w tym sezonie? Czytaj więcej »

  • Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, zanotowała bardzo udany początek roku. W pierwszym kwartale nastąpił znaczący wzrost w zakresie sprzedaży, rentowności i generowania wolnych przepływów pieniężnych. Grupa zanotowała kolejny kwartał wzrostu powyżej rynku we wszystkich kluczowych krajach, w który jest obecna. Czytaj więcej »

  • Osiągnięcie ponad dwa razy wyższego zysku netto rr w Q1 2024 roku szacuje notowana na GPW spółka holdingowa Mex Polska (0,60 mln zł vs 0,30 mln zł z Q1’ 23). Skonsolidowany zysk operacyjny (EBIT) ma wynieść 1,02 mln zł w porównaniu do 0,70 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego (+45,3 proc. rr). Spodziewane skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży mają przekroczyć... Czytaj więcej »

  • Spiżarnia, jedna z największych polskich firm zajmująca się dystrybucją produktów spożywczych oraz artykułów chemiczno-kosmetycznych do sklepów za granicą, otworzyła nowy oddział w Gdyni, dołączając do swoich struktur, jedną z trójmiejskich firm specjalizującą się w handlu zagranicznym. Czytaj więcej »

  • W I kw. br. ruch w restauracjach typu fast food zwiększył się o 4,7% rdr. Przy tym pizzerie rok do roku odnotowały o ponad połowę mniejszy wzrost niż lokale oferujące kanapki i dania z kurczaka. Jednocześnie liczba klientów wszystkich badanych placówek była o 4,2% większa niż rok wcześniej. I w tym zakresie pizzerie znowu mniej zyskały od tzw. kurczako-burgerowni. W pierwszych... Czytaj więcej »

  • Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu... Czytaj więcej »

  • Polacy, którzy wybierają się na grilla w czasie majówki, wskazują, jaką część ich wydatków pochłonie alkohol. Łącznie blisko połowa z nich podaje 30-50% kosztów. Patrząc szczegółowo na wyniki, widać, że prawie jedna trzecia zapowiada 30-40%, a ponad jedna piąta – 40-50%. Do tego jedna dziesiąta zakłada 20-30% i jedna dziesiąta mówi o 50-60%. Nie brakuje też... Czytaj więcej »

  • Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt lojalnego. Najnowszy raport z... Czytaj więcej »

  • Franczyza - Twarda czy miękka?

    Wtorek, 23 kwietnia 2024

    Koncepcje franczyzowe w handlu detalicznym FMCG są niezwykle zróżnicowane. Warto jednak pamiętać i o tym, że w miarę upływu lat koncepcje te ewoluują. Czytaj więcej »

  • Jak odpowiedzieć na preferencje klientów w obszarze płatności? Czytaj więcej »

  • Zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Zdrowia, z dystrybucji niebawem zniknie najsilniej trendująca kategoria EIN, czyli tzw. jednorazówki (e-papierosy jednorazowe). Rynek FMCG musi przygotować się na zmiany w zachowaniach konsumentów. Razem z firmą Fusion Labs przedstawiamy alternatywne produkty do vapingu, które wkrótce zastąpią e-papierosy jednorazowe na półkach sklepowych. Czytaj więcej »

więcej artykułów